Marketingda ranglarning inson psixologiyasiga ta’siri

Ranglar dunyomizning barcha elementlarini o’zida mujassam etgan. Subliminal tarzda foydalanilganda, ranglar bizning his-tuyg’ularimizga va psixologiyamizga kuchli ta’sir qiladi. Ular bizni baxtli, qayg’uli, g’ayratli, xotirjam his qilishlari mumkin va chakana savdoda ular xaridorning sotib olish qaroriga ta’sir qilishi mumkin.

Ushbu blogda siz chakana savdodagi rang psixologiyasi haqida ko’proq bilib olasiz:

Bizning ma’lumotlarimizga ko’ra, xaridorlarning 93 foizi mahsulotni sotib olayotganda ko’rish jozibasini tovush, hid va teksturadan ustun qo’yadi. Xaridorlarning 85 foizi esa ma’lum bir mahsulotni sotib olishining asosiy sababi sifatida rangni ko’rsatadi.

Aql ushbu ranglarni qanday talqin qilishini tushunish sizning maqsadli auditoriyangiz bilan rezonanslashadigan chakana savdo muhitini yaratishga yordam beradi va ularni mahsulotingizni sotib olishga undaydi.

Quyida to’rtta asosiy rangning taqsimoti va ular sizning xaridorlaringizga qanday ta’sir qiladi.

Qizil — energiya, hayajon, jinsiy aloqa, tezlik, xavf

Qizil rang shoshilinchlik tuyg’usini yaratadi, shuning uchun u odatda rasmiylashtirilgan savdolarda ko’rinadi. Restoranlar oziq-ovqat ishlab chiqaruvchilari ham qizil rangdan foydalanadilar, chunki u ishtahani va metabolizmni oshiradi.

Rochester universiteti tomonidan olib borilgan tadqiqot shuni ko’rsatdiki, odamlar qizil rangga duch kelganda tezroq va kuchliroq reaksiyaga kirishadilar, chunki bu xavf haqida signaldir. Bundan tashqari, qizil rang erkaklarning ayollarga bo’lgan qiziqishini oshiradi.

Moviy — Ishonch, ishonchlilik, tegishlilik, sovuqqonlik

So’rovlar doimiy ravishda ko’k rangni hech bo’lmaganda G’arb madaniyatida eng mashhur rang deb topadi. Bu ishonch va xavfsizlik hissi yaratadi, shuning uchun uni banklar va sug’urta kompaniyalari tez-tez ishlatadilar.

Moviy rang sizning xodimlaringiz orasida ijodiy g’oyalarni ham rag’batlantirishi mumkin. Britaniya Kolumbiyasi universiteti tomonidan olib borilgan tadqiqot ko‘kni qizil rangga qiyoslagan va ko‘k rangga ta’sir qilganda ishchilar g‘oyalarni g‘oyadan tashqarida yaratishda ancha ijodiy bo‘lganini, lekin qizil rangga ta’sir qilganda ancha qattiqroq va samaraliroq ishlaganini aniqladi.

Yashil — tabiat, yangi, salqin, o’sish, mo’l-ko’llik

Yashil rang ko’zlar uchun eng oson ishlov berishdir, shuning uchun do’konlar odatda dam olish tuyg’usini yaratish uchun foydalanadilar. Aynan shuning uchun ham televidenie tok-shoulari ko’pincha o’z mehmonlarini intervyu oldidan dam olishga yordam berish uchun «yashil xonada» kutishadi. Yashil rang tabiat va pul bilan ham bog’liq.

Apelsin — o’ynoqi, jonli, arzon

To’q sariq rang ko’p jihatdan hayajon, ishtiyoq va issiqlikni uyg’otadigan baquvvat rang hisoblanadi. Bu, shuningdek, sotib olish to’g’risida qaror qabul qilish uchun Harakatga chaqiruvda samarali bo’lishi mumkin bo’lgan narx tuyg’usini yaratadi. Apelsin rangi qadimgi misrliklar tomonidan xromoterapiyada energiya darajasini oshirish va o’pkalarni davolash uchun ishlatilgan.

Sariq — issiqlik, quyosh nuri, quvnoqlik, baxt

Sariq optimizm va yoshlik tuyg’usini yaratadi. Bu odatda deraza displeylarida foydalidir, chunki u xaridorlarning e’tiborini tortadi va do’koningizni ko’rishdan oldin ularni optimizm tuyg’usi bilan to’ldiradi.

Ammo sariq rang ham ko’zlarni eng charchatadi, shuning uchun uni xaridorlar o’qish yoki biror narsaga e’tibor qaratishlari kerak bo’lgan joylarda ishlatmaslik kerak. Psixologiya haqida ma’lumotlarga ko’ra, tadqiqotlar o’ta og’ir holatlarda kompyuterning sariq fonini ko’zning charchashi va ko’rishning yo’qolishi bilan bog’liqligini aniqladi.

Bahodir Abdumutalov